Diskusia

icon
Ruslana
Príspevkov: 0
Dobrý deň,

pokúšam sa robiť danove priznanie pre moju sesternicu a potrebovala by som poradiť s vyplnením rakúskeho danoveho priznania za rok 2020 - dokumenty E1 a E1a-K .:confused: :confused: Nemám šajnu kde do ktorých koloniek čo je potrebné písať, nemám s tým vobec skúsenosť.:scared: Najlepšie by bolo ak by mal niekto nejaký vzor(postup) alebo zaslal nejaký link s vyplneným vzorom . So slovenskym danovým priznaním nemam problem nakolko je na nete dosť vzorov ako vyplniť.
Sesternica pracuje ako opatrovatelka na rakusku zivnost (pracuje na turnusy). Je slobodná a bezdetná.
Moje nejasnosti s ktorými si neviem rady:

1. Chcem sa spýtať či do príjmov je potrebné zahrnúť všetko čo ma v honorarnote? Má to tam rozpísané mzda za turnus : 700 eur, taxi: 150 eur, SVA: 250 eur = 1100 eur. Je potrebné zahrnút do prijmu aj tie prispevky na cestovne a prispevky do SVA? Ohľadne cestovného nemá žiadne zdokladovanie. Neviem či jej dať príjem za mzdu 8400 eur alebo počítať príjem so všetkým čo je 13200 eur, alebo po prípade bez príspevku za taxi ked nemá žiadne doklady 11400 eur

2. Ona ako zivnostník je alebo nie je povinná si zahrnúť do prijmu Tagesgeld, počet dní x 6,54 Sachbezug, že má gratis stravu a ubytovnie ?

3. Do výdavkov dám odvody do SVA a WKO? + paušálne výdavky Kleinunternehmerpauschalierung vo výške 20% (dočítala som, že je to platné od 1.1.2020) nakoľko výdavky na dopravu si nebude odpisovať lebo nemá žiadne doklady na cestovné.

4. Čo všetko je potrebné doložiť k rakúskemu daňovému priznaniu? Stačia kópie alebo sú potrebné originály. Niekde som sa dočítala že sa nemusí dokladovať za každy jeden turnus Honorarnote ale že stačí doložiť súhrnu tabuľku príjmu za cely rok spravenú vo worde (exceli).
Pracuje v Rakúsku už cez 6 roky, stále jej DP robila agentúra ale po nejakých nezhodách skončila s agentúrov.

Ďakujem za každú radu a čas ktorý si nájdete.:thumbup: :rolleyes:

Pekný deň:) :rolleyes: