Diskusia

Choď na stranu 1Choď na stranu 2123Choď na stranu 4Choď na stranu 3
burgenlandman
Avatar
Príspevkov: 5649
he, chudak zolo. teraz aby drel od svitu do mrku...:lol:[/quote]

Jak chudak zollo nedoprajes mi?[/quote]

ale hej, doprajem... kto orie pole moje, setri pluh moj... :lol:
Doktori mi povedali, ze maximalne 1 pohar vina denne. Dokazem s tym zit...
16.09.2009 13:49
vroni
Avatar
Príspevkov: 576
Burgenlandmann, veď pouč. Pracujem s tým len nejakých päť rokov, takže fakt netuším, o čom točím :D :D :D Áno, to európske poistenie je zlý preklad (z mojej strany), je to zdravotné poistenie rozšírené ne EU, na základe ktorého dostaneš e-card (s trvalým pobytom), ale keď sa budeš chcieť dať povedzme operovať v Rakúsku (nie akútna operácia), tak ti to slovenská poisťovňa nepreplatí (prípad starý asi dva mesiace, VŠZP. Či je to celkom kóšer netuším, rozsudok ešte nepadol :confused:)
Získať trvalý pobyt je problém? To kde žiješ, človeče. Na prihlásenie k pobytu ti stačí občiansky a súhlas toho, kto je na nájomnej zmluve. Spústa ľudí si z toho robí kšeft (je dosť nepravdepodobné, že v jednoizbovom byte býva 15 ľudí, všakáno) - za 20-60 euro dostaneš podpis a ideš (toto je parketa toho pána, ktorý s nami býva, takže tiež žiadna agentúra JPP).
Nie je podmienkou pracovať pred materskou, lenže nezamestnané, študenti a spol. sú v Rakúsku poistení (aj keď poistné za nich platí štát, príp. partner). Ak bude pracovať môj manžel/partner v Rakúsku, mám nárok na materskú bez ohľadu na to, v ktorom štáte Únie žijem ja i dieťa. Ak tu budem pracovať ja sama, platí samozrejme to isté (platí pre zamestnancov, nie živnostníkov). Pokiaľ tu nebudeme pracovať ani jeden, máme nárok na rodičovské v krajíne, kde sme zdravotne poistení (resp. sociálne na SK), z Rakúska nedostaneme nič. Rodinné prídavky majú zložitejšie členenie a denno-denne s tým do styku neprichádzam, môže byť, že sú tam odlišné detaily. Materkú/rodičovské nedostane ani keby tu k trvalému pobytu prihlásila rodinu do 18. kolena.
16.09.2009 13:49
zollo
Avatar
Príspevkov: 4478
iconburgenlandman:
he, chudak zolo. teraz aby drel od svitu do mrku...:lol:


Jak chudak zollo nedoprajes mi?[/quote]

ale hej, doprajem... kto orie pole moje, setri pluh moj... :lol:[/quote]

Len aby ti ten tvoj pluh nezhrdzavel:lol:
16.09.2009 13:51
Kathy
Avatar
Príspevkov: 5209
iconzollo:
iconburgenlandman:
he, chudak zolo. teraz aby drel od svitu do mrku...:lol:


Jak chudak zollo nedoprajes mi?


ale hej, doprajem... kto orie pole moje, setri pluh moj... :lol:[/quote]

Len aby ti ten tvoj pluh nezhrdzavel:lol:[/quote]

chlapci, tema je predsa "materske davky v Rakusku"! tak sa laskavo drzte temy! :scared:
(noooo, niekoho vam to pripomina???????????:cry: )
16.09.2009 13:55
zollo
Avatar
Príspevkov: 4478
iconvroni:
Burgenlandmann, veď pouč. Pracujem s tým len nejakých päť rokov, takže fakt netuším, o čom točím :D :D :D Áno, to európske poistenie je zlý preklad (z mojej strany), je to zdravotné poistenie rozšírené ne EU, na základe ktorého dostaneš e-card (s trvalým pobytom), ale keď sa budeš chcieť dať povedzme operovať v Rakúsku (nie akútna operácia), tak ti to slovenská poisťovňa nepreplatí (prípad starý asi dva mesiace, VŠZP. Či je to celkom kóšer netuším, rozsudok ešte nepadol :confused:)
Získať trvalý pobyt je problém? To kde žiješ, človeče. Na prihlásenie k pobytu ti stačí občiansky a súhlas toho, kto je na nájomnej zmluve. Spústa ľudí si z toho robí kšeft (je dosť nepravdepodobné, že v jednoizbovom byte býva 15 ľudí, všakáno) - za 20-60 euro dostaneš podpis a ideš (toto je parketa toho pána, ktorý s nami býva, takže tiež žiadna agentúra JPP).
Nie je podmienkou pracovať pred materskou, lenže nezamestnané, študenti a spol. sú v Rakúsku poistení (aj keď poistné za nich platí štát, príp. partner). Ak bude pracovať môj manžel/partner v Rakúsku, mám nárok na materskú bez ohľadu na to, v ktorom štáte Únie žijem ja i dieťa. Ak tu budem pracovať ja sama, platí samozrejme to isté (platí pre zamestnancov, nie živnostníkov). Pokiaľ tu nebudeme pracovať ani jeden, máme nárok na rodičovské v krajíne, kde sme zdravotne poistení (resp. sociálne na SK), z Rakúska nedostaneme nič. Rodinné prídavky majú zložitejšie členenie a denno-denne s tým do styku neprichádzam, môže byť, že sú tam odlišné detaily. Materkú/rodičovské nedostane ani keby tu k trvalému pobytu prihlásila rodinu do 18. kolena.


S tymto zacala:blink: Pracujeme s priatelom na Slovensku, ale mame trvaly pobyt v Rakusku
16.09.2009 13:56
burgenlandman
Avatar
Príspevkov: 5649
iconvroni:
Burgenlandmann, veď pouč. Pracujem s tým len nejakých päť rokov, takže fakt netuším, o čom točím :D :D :D Áno, to európske poistenie je zlý preklad (z mojej strany), je to zdravotné poistenie rozšírené ne EU, na základe ktorého dostaneš e-card (s trvalým pobytom), ale keď sa budeš chcieť dať povedzme operovať v Rakúsku (nie akútna operácia), tak ti to slovenská poisťovňa nepreplatí (prípad starý asi dva mesiace, VŠZP. Či je to celkom kóšer netuším, rozsudok ešte nepadol :confused:)
Získať trvalý pobyt je problém? To kde žiješ, človeče. Na prihlásenie k pobytu ti stačí občiansky a súhlas toho, kto je na nájomnej zmluve. Spústa ľudí si z toho robí kšeft (je dosť nepravdepodobné, že v jednoizbovom byte býva 15 ľudí, všakáno) - za 20-60 euro dostaneš podpis a ideš (toto je parketa toho pána, ktorý s nami býva, takže tiež žiadna agentúra JPP).
Nie je podmienkou pracovať pred materskou, lenže nezamestnané, študenti a spol. sú v Rakúsku poistení (aj keď poistné za nich platí štát, príp. partner). Ak bude pracovať môj manžel/partner v Rakúsku, mám nárok na materskú bez ohľadu na to, v ktorom štáte Únie žijem ja i dieťa. Ak tu budem pracovať ja sama, platí samozrejme to isté (platí pre zamestnancov, nie živnostníkov). Pokiaľ tu nebudeme pracovať ani jeden, máme nárok na rodičovské v krajíne, kde sme zdravotne poistení (resp. sociálne na SK), z Rakúska nedostaneme nič. Rodinné prídavky majú zložitejšie členenie a denno-denne s tým do styku neprichádzam, môže byť, že sú tam odlišné detaily. Materkú/rodičovské nedostane ani keby tu k trvalému pobytu prihlásila rodinu do 18. kolena.


neviem, o takom pripade co pises som nepocul. co ja viem, tak s e-card mas narok na plnu zdravotnu starostlivost a to vratane planovanych operacii, navstev vseobecneho lekara, porodu a pod. jedine, co slov. poistovna v tomto pripade neplati, je kapitacia, ale to pacienta zaujimat nemusi - to je problem lekara.
ved logika - predsa ta nemoze slovenska poistovna nutit cestovat za lekarskym vykonom na slovensko, ked zijes v rakusku. a nie je tvojou povinnostou ako poistenca, vyhladavat zdravotnicke zariadenia podla ceny vykonu... v tom sudnom procese o ktorom pises su mozno aj nejake ine okolnosti o ktorych nevieme.
co sa tyka toho trvaleho pobytu - nenapisal som, ze je to problem, ale ze to nie je take jednoduche. mal som na mysli v kontexte v ktorom sa bavime, ze na tento ucel by to nestalo za to.
no a co sa tyka materskej/pridavkov, napisal som, ze ich dostane zo slovenska a ze v rakusku ma narok len na differenzbeitrag. kvoli nemu by sa urcite nikomu neoplatilo riesit tu fiktivny trvaly pobyt. ale ked tu uz raz niekto t.p. ma, tak si to moze narokovat a aj to dostane.
Doktori mi povedali, ze maximalne 1 pohar vina denne. Dokazem s tym zit...
16.09.2009 14:01
vroni
Avatar
Príspevkov: 576
Robíš si srandu, že? V jednej vete dokopy napísať logika a zdravotná poisťovňa (dosť jedno, ktorá). Že ti neexplodovala klávesnica!!! :lol: :lol: :lol: O tom prípade viem priamo z WGKK (ako hovorím, pracovne s nimi mám dočinenia podstatne viac, než mi je milé)
Ani sme nenapísali čosi celkom odlišné, len ja ťa dopĺňam, že prípadný Differenzbeitrag sa bude prípadne týkať len a len rodinných prídavkov, nie materskej ani rodičovského (v absolútnych číslach možno bude dostávať tých cca 150 euro mesačne rodinné prídavky (alebo doplatok do tejto výšky) ale rozhodne nedostane tých cca 450 euro rodičovské - ani doplatok) Sme včul zajedno?
16.09.2009 14:42
raa
Avatar
Príspevkov: 6
vroni tiez si myslim ze nemas pravdu v tom co tvrdis. Ja som v podstate chcela len to vediet ze treba navstivit doktora v rakusku na to aby mi ten rozdiel k materskej doplacali, ostatne veci uz viem kde mam a co mam riesit, len som chcela vediet ze ci akceptuju aj slovenskeho doktora alebo je tam ta podmienka 5 krat navsteva doktora v rakusku....
16.09.2009 16:12
raa
Avatar
Príspevkov: 6
iconKathy:
iconvroni:
Raa, trvalý pobyt ti je na milú Jarmilu, ak chceš materskú a rodičovské. Podmienkou, prvou a jedinou je zravotné poistenie z titulu zamestnania!!!! (či už ako zamestnanec alebo ako živnostník) Takže ani dobrovoľné pripoistenie ti nepomôže. Európske poistenie (to je tá E106) ti hradí - čiastočne - úkony u lekára, ale aj to len tie, ktoré sú nutné okamžite alebo na Slovensku nie sú možné (už som počula o prípadoch, že im tam pôrod zarátali - ten sa odkladá dosť ťažko :lol: )Rodinné prídavky detto. Neviem, kto začal rozširovať ten blud, že trvalý pobyť ťa k niečomu oprávňuje (okrem registrácie miesta pobytu) To už by sa predsa tehotné Slovenky húfne sťahovali do Rakúska, aby mohli kasírovať materskú, čo si budeme nahovárať. Takže kým aspoň jeden z vás nepracuje (oficiálne) v Rakúsku, nemáš nárok na absolútne nič. Smola.


to si myslim aj ja. nic v zlom, ale kto do kasy neplati, nemoze vyuzivat zdravotnicke sluzby, to mi znie fair a logicky. sorry :blink:



a dan z nehnutelnosti ti nic nehovori??? a nie je mala...
16.09.2009 16:16
Kathy
Avatar
Príspevkov: 5209
to si myslim aj ja. nic v zlom, ale kto do kasy neplati, nemoze vyuzivat zdravotnicke sluzby, to mi znie fair a logicky. sorry :blink:[/quote]


a dan z nehnutelnosti ti nic nehovori??? a nie je mala...[/quote]

to ti verim :huh:
ale s materskou to asi nema vela spolocne :rolleyes:
a nebola rec o nehnutelnostiach, ale materskych davkach, sorry... uz sa nemiesam, ostatni ti lepsie poradia :)
16.09.2009 16:22
vroni
Avatar
Príspevkov: 576
Raa, slovenského doktora akceptujú, to je ten úplne najmenší problém. Neakceptujú prácu OBIDVOCH rodičov na Slovensku (a tým aj poistenie) Ale veď zistíš aj sama. Rodičovská dávka je dávkou sociálnou a nakoľko ani jeden z rodičov nie je a ani nikdy nebol poistený v Rakúsku, na sociálnu dávku nárok nemáte (resp. máte tam, kde ste poistení, tj. na Slovensku). Burgenlandmann hovoril o rodinných prídavkoch, čo je dávka daňového úradu, tam sa možno oháňať platením daní.
16.09.2009 19:13
heavy
Avatar
Od: Leopoldstadt
Príspevkov: 24042
iconraa:

a dan z nehnutelnosti ti nic nehovori??? a nie je mala...



Toto snad nemyslis vazne. Toto ani nikomu nehovor radsej. Dan z nehnutelnosti nic neriesi.
Odvadzas dane z nehnutelnosti a nie male, to vieme. Ale, nemiesaj hruska s jablkami. Neodvadzas nic do zdravotnej poistovne, neodvadzas nic do socialnej poistovne a neodvadzas dane z prijmu, ktore su podmienkou na vyplacanie rodinnych pridavkov, ich vysku a vyplacanie ma na starosti Finanzamt.
16.09.2009 21:32
susi206
Avatar
Od: Kittsee
Príspevkov: 125
Ahojte!
Chcela by som sa zapojit do debaty a podelit sa o informacie. V kazdom pripade trvaly pobyt naozaj k nicomu neopravnuje....mozete ich mat v sucasnosti viac...(nový zákon).na poberanie davok musite byt poistení v AT...jednoznačne!!! s tym sa neda vyhúkať. E-card dostanete automaticky ako sa zamestnate a su za vas platene odvody. ale to ste si vsetko tu uz povedali. ale pre pisatelku co zacala tuto temu: kym nepracujes v AT, nemas narok ani na matersku a ani na davky...nemusis sa ani snazit...:(
17.09.2009 22:04
Jeanny77
Avatar
Príspevkov: 1584
iconheavy:
iconraa:

a dan z nehnutelnosti ti nic nehovori??? a nie je mala...



to ako chces na zaklade tejto dane dostat rodinne pridavky :confused:

:lol:
[Naposledy editoval Jeanny77, 17.09.2009 23:21]
17.09.2009 23:20
Avatar

Choď na stranu 1Choď na stranu 2123Choď na stranu 4Choď na stranu 3